Osséen Försäkringsmäklare

När Osséen startade sitt kontor i Göteborg behövde man ett system för att hålla ordning på kundernas försäkringar och sina egna intäkter. De övriga kontoren använde ett system som man inte var nöjd med. Tillsammans med Osséen utvecklade vi ett skräddatsytt system. Idag använder alla de olika Osséen-bolagen detta system.

Så här säger Ulf Munckhammar på Kungsbackakontoret:
För att serva våra kunder på ett effektivt sätt har vi den mesta informationen om kunden direkt i systemet, dvs  personer, befattning, kontaktadress på telefon och mail.
Att lätt ta fram uppgifter om företaget med webbadresser, koncernförhållanden och försäkringsomfattning dvs premier och olika försäkringar och försäkringsperioder.
Omega gör att vi lätt ifrån inmatade uppgifter tar fram följebrev, fakturor som automatiskt sparar ner i en kundmapp.
Omega hjälper oss att bevaka förfallodagar ( 45 dagar innan), fakturering och förfallna fakturor. Systemet används även för att logga vår kontakt med kunderna som är ett krav enligt finansinspektionen – vad som är gjort, bestämt och överenskommet med kund. Detta gör även att andra personer i företaget på ett lätt sätt kan serva kunderna genom att informationen finns tillgänglig i Omega.